Sunday, October 4, 2015

Nikmat Sihat.

Nikmat sihat.
Sejak khamis aku kurang sihat; demam dan batuk. Boleh jadi kerana cuaca berjerebu atau sekadar ujian untuk menghapus dosa.
Bila sakit, mulalah terasa seksa. Dan terbayang pula nikmatnya sewaktu sihat yang sebelumnya aku lupa.
Sakit kerongkong paling terasa, apa masuk di mulut pahit rasanya. Lagi haru mengidam segala, semalam goreng pisang, hari ini ais krim vanilla pula, padahal rasanya sama sahaja.. pahit.
Isteri di rumah tegas mengalahkan matron di hospital. Segala ubat wajib makan ikut jadual. Minum ubat batuk, aku terus khayal. Bila candunya hilang sedarlah aku untuk makan dan solat sebelum minum dos seterusnya. Berhibernasilah aku seperti beruang kutub didalam gua ais.
Doakan aku teman-teman agar segera sembuh seperti sediakala. Tokey nasi arab tentu risau aku tidak menjenguk mereka.
Insyaallah jika dengan izinNya, aku akan bersiaran di radio Selangorfm pada rabu ini untuk slot mengenai buku aku ' Jangan sentap, okey!, harap suaraku tidak lagi kedengaran seperti donald duck seperti sekarang.
doakan.

No comments: