Wednesday, January 28, 2015

WARUNG NASI AYAM BEREMPAH @ TMN SAINS SELANGOR 1

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

semalam lunch aku dah bedal western food, so hari ni (28/1/15) dah sengkek, jadi aku makan kat warung tepi jalan je lah.

macam biasa, makan dekat2 je sebab aku lunch 45 minit je.

hari ni aku pergi makan di WARUNG NASI AYAM BEREMPAH yang terletak disebelah stesen minyak petronas Kota Damansara. Petronas tu ada Maybank Islamic.

area? taman sains selangor 1, Kota Damansara. ala.. korang cari je Segi College. tak jumpa SEGI? tepi jalan tu korang akan nampak TROPICANA MEDICAL CENTRE, jadi warung ni betul2 depan pagar hospital swasta tu.

kalau dalam 1130am korang nampak orang empat berbaris panjang tu, betullah tu. kalau ternampak muka aku tu, jangan lupa tegur. dah tegur tu tak reti2 nak belanja.



inilah rupa van/lori peniaga nasi ayam berempah. dulu pakai van je. sekarang dah siap ada warung. bungkus boleh, makan situpun boleh.

 ni rupanya hospital swasta Tropicana Medical Centre. warung tu tepi jalan dan diluar pagar,           jangan korang cari kat dalam pulak.
 
 kalau korang was-was, korang tengok kat van/lori tu nama ni. kalau betul, memang betullah.



 selain nasi ayam berempah, warung dan van ni ada jugak jual goreng pisang, 
buah2 potong, kerepok dan air bancuh.
 


ini set untuk yg nak bungkus. ada kuah ayam.

ini untuk set makan di warung. kuah siram sendiri nak banyak mana. tak cukup... tambah aje.

kesimpulan :
aku dah jadi pelanggannya dah dekat setahun, so memang sedaplah. lagi sedap bila hujung bulan macam ni, gaji tak masuk lagi, inilah sajian yg paling sedap.
harganya cuma RM5.50. complete set ada nasi, ayam berempah, sambal, timun, acar dan pilihan 2 jenis kuah.
kalau beli, korang ambik banyak sikit dia punya habuk ayam tu, memang marveles sedapnya.

ia banyak, ia sedap, dan yang penting ia murah.

alamat?
woi... alamat ke benda... kan aku siap bagi landmark kat atas tu. cari je lah.

oklah... aku bagi jugak lah...

WARUNG NASI AYAM BEREMPAH
Sebelah Petronas Taman Sains Selangor 1
Berdepan Tropicana Medical centre
Taman Sains Selangor 1
Kota Damansara, 47810 Kota Damansara
Selangor Darul Ehsan.

2 comments:

insan marhaen said...

Kat tempat saya ada kedai nasi ayam Pokok Durian. Namanya gitu sebab dia berniaga bawah pokok durian (tapi pokoknya dah tak ada sebab pembesaran kedai ).

Nasi ayamnya memang kelas. Nasi ayam biasa dan nasi ayam panggang.

Ada cuba nasi ayam lepaas....?

izman said...

Abg IM,
Belum lagi tu...