Monday, March 10, 2014

CENDOL PAK AKOB @ Seksyen 16 Shah Alam

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Kita berjumpa lagi dalam ruangan Berkongsi cerita Dan RASA. kali ni aku nak stori pasal cendol. dalam pemakanan ni, antara makanan aku paling suka ialah nasi lemak, roti telur, cendol dan seafood.

episod makan ni dah agak lama, sebab aku dah lama tak update blog, dan aku takde idea baru, aku publish jugaklah.

aku dan keluarga telah ke Gerai Cendol Pak Akob pada 11/07/2013 yang dulu. memang dah agak lama, tapi gambar tak basi... so belasah je lah.

perjalanan dari port klang ke seksyen 16 shah alam ni takdelah jauh benor, tapi kenalah jugak dua tol kesas Rm2 hengget dan tol LKSA rm1.20. 

aku ngan gerai pak akob ni dah lama, zaman aku bujang lagi, dan kerja kat seksyen 15 shah alam. biasanya aku suka singgah sorang2, since anak2 nak berjalan sambil2 cari goreng pisang azmi, kita pergilah ramai2.

landmark dia senang je. cari seksyen 16, cari karangkraf, cari umw toyota assembly, cari bank negara malaysia (kilang duit syiling). ada roundabout dan jumpa shell. depan shell ada masjid, depan masjid tu lah. heh... cam lahanat punya direction. kalau orang shah alam, may be boleh cari. cer orang afrika utara nk rasa cendol ni, mampos tak jumpa cari jalan.








Ha... ini untuk aku. sempoi je aku makan. cendol dengan tapai semangkuk. dan sepinggan rojak.
cendol pa akob memang terbaik. cenadol biasa, cendol pulut, cendol tapai.... semua terbaik. cukup lemak, cendol nice takde terlebih kapur. anak aku order cendol semanggok sorang, ada 3 mangkok. luqman abiskan sendiri, yg pika dan mira.... memang aku yg abiskan.

rojak? ikhlasnya...... bukan selera aku. 2 kali suap dan can not go boh!

Alamat? la tadi dah bagi direction....

CENDOL PAK AKOB
Seksyen 16, Shah Alam, Selangor
(Hadapan Masjid Seksyen 16 Shah Alam)

No comments: