Monday, June 10, 2013

Kebab @ Restoran FC (Shah Alam)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Hari isnin terutama hari pertama lepas cuti sekolah ni memang mood kebanyakan kita agak down. ye lah, sibuk dengan urusan anak2 dan urusan sendiri. so, aku mulakan dengan sesuatu yang mengiurkan air liur. kita makan dulu.....

kali ni aku nak cerita pasal makanan kesukaan aku iaitu KEBAB. heh.... semua makanan aku suka sebenarnya, terutama nasi lemak, roti canai, goreng pisang, chicken chop dan sebagainya.

kebab ni dah banyak aku cuba, pantang ada kata sedap aku mesti nak gi cuba. kebab yang kat restoran makanan segera tu tak payah la nak promote, memang aku rasa bukan selera tekak aku. aku suka yang sedap je. setakat ni, aku paling suka kebab kat RESTORAN F.C. di kompleks PKNS Shah Alam.

aku dengan restoran ni dah lama kenal. kenal restoran ye, bukan kenal tokey dia. ye lah, pekerjaan aku pertama dulu di seksyen 15 shah alam, aku selalu la makan kat sini. aku memang suka kebab dan chicken chop di restoran ni. hari ni aku cerita kebab je.

ni hah kaunter kebab di dalam restoran tu.


ni dia rupa kebab daging kesukaan aku. yang best ialah dagingnya yang banyak, masak sekata, dan ditambah dengan mayonis dan sos yang mmm..... yummy. memang berbaloi2 beli dan makan kebab ni. ada kebab ayam dan kebab daging. kebab ayam RM3.50, kebab daging Rm3.50 dan kebab campur (ayam/daging) RM4.00. kalau aku ke imigresen/kompleks PKNS, memang WAJIB aku beli even perut dah macam nak pecah kekenyangan. kalau aku pergi time kerja, kurang-kurang 5 biji aku beli untuk kawan2 sepejabat.



alamat restoran ni :-

CERIA SEAFOOD & CATERING
c/o RESTORAN FC
Lot G-60M, Tingkat Bawah, Kompleks PKNS
40000 Shah Alam, Selangor
Tel: 03-55121937


.............................................................................................
Penafian :
Aku tidak ditaja atau disuruh untuk makan/promote mana2 restoran/kedai/produk. semua yang disiarkan atas perbelanjaan duit aku sendiri. cerita yang aku buat ini sekadar berkongsi cerita & rasa yang pada hemat dan mulut aku sangat berbaloi. sedap atau tidak sedap adalah berdasarkan citarasa aku sendiri dan ianya boleh jadi betul atau langsung tidak betul. jadi, kalau sangsi, sila pergi rasa sendiri.

No comments: