Tuesday, April 19, 2011

Buffet Korea

Lama tak update pasal makan dan tempat makan disini. blog ni kalau yg biasa datang dulu2, aku confirm korang tau ini blog cari makan seolah2 makan je la kerja aku. dah lama takde cerita makan tak le bermakna aku dah lama tak makan. makan tetap makan, cuma malas nak update.

minggu lepas atas ajakan kawan yang dah berhenti kerja untuk keluar makan2; aku, saiful, azmir, syarizal dan hadi telah ke ioi mall puchong. cam biasa, SEOUL GARDEN. dah lama tak pekena daging kambing bakar. orang pertama yang sanggup joint ialah saiful. mamat ni memang hantu kambing. kalau ikut yang lepas2, tengok je daging kambing, makanan lain dia hampir tak sentuh.




di seoul garden ni memang sesuai untuk orang yang suka melantak makanan korea secara buffet atau orang kampung aku cakap buruk melantak. beraneka pilihan daging, ayam, sotong dan sebagainya yang telah diperap rempah untuk dicuba. kami memang puluh abis. bayangkan saje tak makan tengahari geng2 aku semata2 nak pulun kaw-kaw. yang special disini ialah ada dapur yg boleh merebus dan membakar. ada 4 jenis sup untuk dicuba. kami biasa cuba semua. setiap kali pergi biasanya 2-3 kali kami suruh diorang tukar dapur.



aku tak pasti berapa jam kami disana. dari jam 530 petang, kami keluar restoran dalam jam 9 malam. keluar solat maghrib gilir2 la. yang best, sebelah meja kami ada sorang makcik dan keluarganya; rata2 pompuan, sorang je jantan. ayah takde. sebab kami periang, kami makan sambil melawak sesama kami, makcik tu pandang slack je kat kami. entah2 mengumpat kami. tapi bila hampir nak masuk maghrib kami dah pilih turn ke surau, pandangannya dah lain. masa keluarga makcik tu nak balik, sempat lagi dia menegur dan cuba berbual mesra dengan geng2 kami. nak buat menantu la tu! sori makcik, kami tak hingin bermertuakan mak dan anak2 yang suka mengumpat dan asyik berbisik2 sambil jeling2 orang. err.. kami? terover pulak. dalam group tu hanya sorang je bachelor and available; syarizal. si azmir pula even bachelor, tapi dah bertunang. hadi pulak tengah menunggu masa menjadi ayah.

kat sini dari segi nak melantak memang best sebab average harga seorang termasuk minuman dalam rm43 sahaja. yang tak best kalau datang hari cuti ialah ia sesak. dah la susunan kerusi meja sangat rapat, kalau group lebih 4 orang, diorang akan bagi kerusi extra, asyik kena alih la kalau orang keluar masuk.

even baru je pergi, saiful dah mula bertanya bila nak repeat ke seoul garden. heh... si saiful ni manusia ke jin, kuat betul makan kambing.

2 comments:

Anonymous said...

aku dah dua kali pg
nak plan kali ketiga plak
aku suka seafood
daging dia rempah manis
member aku suka giler daging

hentian said...

IM tak berani makan daging kambing..