Wednesday, May 12, 2010

Mencuba Produk Permata Hijrah

rehat tengahari tadi aku, saiful dan azmir makan tengahari di giant bukit tinggi, klang. biasalah yee mee dan mushroom. lepas makan kami tersinggah sekejab kat gerai permata hijrah.

tertarik dengan penjual wanita digerai tu akupun singgah. err.. maksud sebenar aku ialah tertarik dengan produk yg dijual di situ. tersasul tadi. dari tanya2 produk, kami kemudiannya mencuba sesi urutan mata yg disediakan percuma.

mula2 takut jugak, kebetulan sebelum aku ada satu brader melayu yg cuba dulu. aku saje usha2 tanya, dia kata tak sakit, so kami bertiga cubalah. ala 3 minit je satu sesi. aku ambik giliran pertama, biasalah hero. mula2 kena tanggalkan spek dulu, pastu disembur toner mata, pastu dititik ubat mata pulak. berair2 mata aku, nasib baik diberinya tisu. kemudian dipakaikan spek itam pulak (permata terapi). dah la kena tanggal, kena sembur, kena titis, kena tutup mata pulak tu. nasib baik pompuan suruh, aku ikut je la laksana lembu dicucuk hidung. kalau lelaki yg suruh tu, mau aku seligi pangkreas kiri dia.


Gambar Hiasan : ehsan http://permatahijrah.net


mula2 tu takut jugak. ye lah, dah la mata ditutup, urutan mata tu buat aku rasa takut. rasa macam pening jugak mulanya sebab tepi mata diurut dengan pelbagai rentak. pastu rasaa selesa. 3 minit terasa kejab je. lepas cermin mata urutan dicabut, sekali lagi toner mana disembur kedalam mata. Alhamdulillah, segar mata. kesian saiful, dah segar mata dia, tak dapat la dia membuta kat opis nanti.

rasa berminat jugak nak memiliki produk tu, tapi alang2 beli tu baik beli urutaan mata dan toner dia sekali, tapi agak mahal. nanti kena kumpul duit dulu (heh!).

berkaitan produk permata hijrah ni aku sebenarnya ada keyakinan. aku ada satu cerita.

masa bujang dulu aku tinggal di rumah bujang (ye la, tak kan tinggal kat rumah hantu sarkis pulak). salah seorang kawan aku bernama awie turut memakai spek dan powernya sangat tinggi. senang cakap, kalau dia tanggalkan spek dan pergi ke tandas, dia akan langgar dinding dan pintu beberapa kali dan akhirnya akan menggunakan tandas jiran sebelah rumah. itulah gambaran penipunya aku dalam menceritakan betapa tingginya tahap kerabunan awie.

tapi 2 bulan lepas aku berjumpa awie di pasar malam teluk pulai, klang. dia dah tak pakai spek lagi. aku ingat dia lupa letak spek dia dimana2, tapi dugaan aku meleset. awie dah tak pakai spek lagi. untuk mendapatkan rahsia, aku membelanjainya dengan sup ekor dan sirap bandung. awie gunakan produk permata hijrah. dalam 4 bulan matanya dah tak perlu pakai spek. power speknya turun saban hari dan dia kini bebas ke tandas rumahnya tanpa terlepas ke tandaas jirannya. syukurlah!

kepada kawan2 diluar sana, kena perlu berbelanja ribuan ringgi untuk rawatan lasik jika produk tempatan ini berkesan dan berharga cukup murah.

err.. aku belum beli sebab masih kumpul duit. tapi aku ada beli ubat titis hidung untuk anak2 aku. ye lah, standby jika anak aku tersumbat hidung.

1 comment:

DrSam said...

salam. anak saya pernah menggunakan produk ini untuk mata yagn kabur di dalam kelas dan hampir memakai cermin mata. Namun berkat dan keizinan Allah S.W.T., sekarang sudah tidak perlu memakai cermin mata lagi dan tidak mengalami senak mata dan sakit kepala.