Wednesday, May 29, 2013

Chocolate Museum (Muzium Coklat) @ Kota Damansara

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

cuti sekolah dah bermula. sape ada anak2 confirm tau yg hari2 anak merengek ajak bercuti. anak2 akupun sama, ye lah dah ajar mereka bercuti setiap kali ada kelapangan.

untuk cuti kali ni, memang aku sangat bizi. nak ambik cuti panjang memang tak dapat, so aku suruh anak2 sabar. ada kelapangan nanti, berjalanlah kita. kalau ikutkan, aku malas jugak nak bercuti time cuti sekolah sebab terlalu sendat. ye lah, kat malaysia ni yang selalu orang kerumun masa cuti termasuklah cameron highland, genting highland, port dickson, melaka, klcc (heh.... tumpuan bangla), dan pulau2.

kebetulan anak merengek nk berjalan, dan aku kebetulan ada hal nak pegi opis ada barang tertinggal, 25/5/13 aku buat plan bidan terjun. ajak semua anak2 sekali pergi lawatan ke opis aku. heh....  pernah aku bawa isteri dan anak2 pergi opis aku sebelum ni, dia kata "keciknya opis abang". 10 X 12 dikata kecik lagi. wife aku suka tengok drama melayu, biasalah drama melayu, pangkat pegawai je mesti bilik besar gile baban. mesti ada seksiteri yg cantik, ada sofa bagai. heh.... cerita melayu! wahai isteriku, abang ni kerani rendah je, dah ada opis ni dh cukup syukur, patut ada meja dan kerusi tepi tandas je. sekali orang masuk 20 sen.

dah bab opis, anak2 tak nak dah naik opis aku sebenarnya. so, kami ke Muzium Coklat (Chocolate Museum) di kota damansara. muzium coklat ni dengan opis aku dlm 200 meter je. so, dah selalu sangat pergi, anak2 takat makan coklat yg aku bawa balik je la. kali ni diorang dtg tengok muzium coklat. yey..yey!

bercakap pasal muzium coklat ni, kalau standard aku memang tak layak digelak muzium sebab terlalu kecil dan tak banyak info. sekadar perhiasan dan selingan untuk membeli coklat sebenarnya. kecik? ye memang kecik, kalau kentut kuat, satu muzium coklat tu beleh dengar dan bau. heh... sungguh tak sopan contoh yang diberi.

ini sedikit gambar di dalam muzium coklat.





ini antara produk coklat yang dibuat dikilang coklat ini yang boleh dimakan. jangan komen lebih2 pasal coklat dibawah ni, aku tangan karang!





ye..... ini kemuncak lawatan ke kilang coklat. masuk kedai coklat. macam2 ada. harga lebih murah dari dipasaran biasa. jangan la banding dengan langkawi atau lain2 duty free.

jom tengok2 coklat dalam kedai ni. semua branded obersee punye!







kami tak lama pun kat situ. dah jalan2 dan beli2, kamipun balik2 la. dah beli tu memang anak2 suruh cepat2 keluar sebab tak sabar nak makan coklat. alasannya takut coklat cair. masing2 ada pilihan coklat masing2. anak2 pilih sorang satu coklat. terkulat2 juga aku nak membayarnya. oklah, bukan selalu. isteri tidak memilih sebarang coklat walaupun aku memaksanya. biasalah.... isteri solehah. apa suami beli, itulah dimakannya. apa, isteri aku tak kuat makan? tolong sikit ye... aku walaupun sihat cenggini, aku kurang makan coklat ye, wife aku tu yg makan. dah sampai rumah, semua coklat dah abis. anak2 cakap "ummi yang makan". aku hanya senyum. asal isteri dan anak2 happy, ayah tumpang happy.

kalau anda juga nak buat lawatan atau shopping coklat macam aku, ini alamatnya. kalau rombongan sekolah atau keluarga dan perlukan tourist guide yg disediakan muzium coklat, pastikan korang call terlebih awal.

CHOCHOLATE SALES & SUPPLIES SDN BHD
(CHOCOLATE MUSEUM)
Lot 2, Jalan Teknologi 3/4
Taman Sains Selangor 1, Kota Damansara
47810 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan
Tel: 03-74914460   Fax: 03-61406314

No comments: