Monday, February 27, 2012

Restoran Nasi Lemak Lido, Klang

ada yg bertanya kenapa dah lama aku tak update pasal makan2. saje.... sebenarnya even tak update pasal makan dan tempat2 makan disekitar klang yg aku dah terjah, aku tetap makan cam biasa. malah ramai dah tegur rupa dan saiz aku yang makin montel (aku janji akn CUBA menguruskan badan).

oklah, kali ni aku nak stori pasal restoran yang menyediakan nasi lemak yang sedap di area klang. sebenarnya ini kali pertama aku pergi, itupun sebab ada urusan di kawasan tu.

Nama Restoran : RESTORAN NASI LEMAK LIDO
Alamat : NO. 35, LEBOH GOPENG, 41400 KLANG, SELANGOR

restoran ni terletak di bandar klang, tapi area dia memang tersorok. bagi yg nak kesana, awal2 aku pesan agar kuatkan hati dan iman. satu sebab nasi lemak dia memang sedap, keduanya sebab nak menuju ke restoran tu memang akan melalui lorong2 pelacuran yang berusia berpuluh tahun di area klang. may be tempat lain, pelacur2 berleluasa disebelah malam, disini, siang malam aktiviti pelacurannya. memang terbuka. aku tak pasti pihak berkuasa tak nampak, atau pura2 tak nampak sebab budak kecik nampak pun mereka tau itu aktiviti tak senonoh. jika diperhatikan, mereka terdiri daripada pelacur india. menurut saiful yg anak jati klang, dari dia kecik2 pun menda ni dah wujud. pelacur ni terdiri dari pondan2 india, yang yg mana aku dapat lihat dah tahap makcik2 dan nenek2. emmm.... apa buruk benar selera pelanggan mereka ni ye.

lupakan pasal pelacur pondan india tu, kita nak cerita pasal makan. kalau anda nak pergi makan nasi lemak tu, pastikan anda tak usha mereka lebih2, takut termuntah pulak bila makan nasi lemak dan terbayang rupa pelacur2 tu.



ini gambar aku masa di restoran tu:-



ini juadah nasi lemak yg aku ambik. aku ambik ayam goreng je.


ini gambar saiful dan syarizzal yg turut serta. mentang2la aku nak belanja semua bedal yg mahal2; begedillah, sotonglah.... suka2 hati je diorang ni. nasib baik aku baru dapat bonus banyak (opsss!!!!) err.... maksud aku bonuslink....he.he..he.....





even restoran ni nampak cam kelas biasa2 je, rasanya memang sedap. terutama sambalnya. rata2 pelanggan adalah orang cina, memang ramai la otai2 ni. harga? emm... nak dibandingkan dengan nasi lemak di warung di kampung2, disini lebih mahal. untuk nasi lemak group aku hari tu, semuanya dalam Rm18.00 je...

3 comments:

Mak Su said...

nak gi mkn kat port klang, rasa-rasanya ada entri izman ttg nya , kan?

izman said...

maksu,
insyallah ada. port klang ni yg famous amos adalah seafoodnya yg segar, sedap dan berpatutan.

pB said...

menarik nie