Wednesday, April 2, 2008

The Devil's Swimming Pool

Buat penggemar air terjun, kini ada satu alternatif yang sangat best kalau nak mandi air terjun yang mencabar. Apalah sangat kalau takat 7 tingkat air terjun.

Kalau ada masa dan wang yang lebih, pergilah ke air terjun di Zimbabwe, sebuah negara di Afrika. Disana anda akan dapat menyaksikan dan memandikan diri anda di sebuah kawasan air terjun yang sangat menakjubkan. Ia diberi nama Air Terjun Victoria (Victoria Falls). Dengan ketinggian 128 meter, sesuailah ia diberi nama "The Devil's Swimming Pool".

Kalau korang pergi hari biasa, memang tak merasa lah mandi air terjun di kalam ni. Kalau nak mandi jugak, kumpul duit sekarang dan boleh mandi air terjun tu pada bulan Disember nanti. Ini kerana air terjun tu cuma boleh dimandi pada bulan September dan Disember je. Kalau gatal jugak gi bulan lain dan nak buat adegan mandi-manda macam dlm gambar dibawah, almarhumlah jawapnya. Atau dengan bahasa saintifiknya dimandi jenazahkan.

Diceritakan semasa air terjun tersebut terjun dengan kurang laju, ramai peminat pelancongan radikal akan datang dan bermandi-manda disini, tanpa terhumban ke bawah sana.

Tapi, korang tengok lah sendiri sebelum cuba, kalau aku? memang takkan cuba. Penakut? tak de la takut, cuma tak berani je.





banyak lagi gambar2 di air terjun ni kalau nak tengok. Korang lawat la blog hobi aku di interestinghobby.blogspot.com

2 comments:

cendawanintim said...

ari tuh aku pernah dapat email yang dekat Pamukale, kat turki or mana ntah...laaaaaaagi cantik woooo...

izman said...

cendawanintim,
ye ke? shara la dgn kite. email kat emailpon buleh.

nk melancong jauh2 x de duit, tengok gambo pun ok lah..