Monday, November 12, 2012

Part Mana Suka Kat Saya ?

cuti sekolah dah mula, anak2 dah mula bertanya nk bercuti dimana. mmmm.... biasalah, kalau nk manjakan anak2 bercuti, kalau cuti mesti diorang mintak. masalahnya ayah mereka yg bz manjang.

bercakap pasal cuti, isteri ada bcakap yg anak aku si luqman sedih sebab cuti panjang. bukan pasal x dapat studi, tapi tak dapat jumpa 'makwe' sekelasnya. aik.... apa nak jadi, baru darjah 2 la luqman. bersunat pun belum.

bercakap pasal pakwe makwe, aku ada satu cerita.

biasalah bercinta masa sekolah. kalau bercinta masa di rumah orang2 tua dah lain feelnya. even begitu, secara jujur aku pun x suka kalau anak2 aku bcinta masa sekolah sebab rata2 tak kemana. pun begitu ada juga 2-3 kawan yg bercinta masa sekolah dan selepas berjaya dapat 'ijazah', mereka kekal dengan 'azizah' mereka itu. cuma dalam kes aku, aku x bernasib baik, semua makwe aku tinggalkan aku (tolong percaya).

berbalik pada kes cinta monyet masa sekolah dulu. dalam berpasangan, makwe tentu tanya soalan sama setiap kali dating. ye lah, zaman aku dulu bukan ada kfc, mc d, shopping complex nak lepak lama sambil makan ayam goreng atau fries. sekadar lepak kat perpustakaan awam, pusing2 kedai, atau sekadar lepak tepi taman bunga.

yang dapat aku ingat, makwe suka sangat tanya soalan yang aku sendiri payah nak jawap, tapi kalau x jawab, menyebabkan muncung si makwe macam sudu itik dan boleh diikat.

soalan ape?

ye la.... dalam asyik masyuk bercinta, makwe tentu nak tau kenapa kita sukakan dia. ala pompuan, nak kita puji dia la tu.  mukaddimahnya mudah. puak2 pompuan ni cerdik, mereka biasanya memulakan bicara.

makwe : izz, izz tau tak kenapa riena (bukan nama sebenar) sukakan izz?
pakwe : entahlah.... kenapa ye?
makwe : tekalah...tekalah...
pakwe : izz hensem?
makwe : emm.... tak. teka lagi...
pakwe : beriman?
makwe : beriman apanya, asyik nak pegang tangan orang je.
pakwe : la... bukan riena yg pegang tangan izz dulu ke?
makwe : jahatla izz (sambil menumbuk2 manja).
pakwe : entahlah....izz ngaku kalah. kenapa ye?
makwe : sebab izz penyayang, caring, setia...
pakwe : oo.....
makwe : ok, ok ..... nak tanya lagi. part mana izz suka kat riena?
pakwe : mm..... kalau riena jawab dulu. riena suka part mana pada izz?
makwe : riena suka lesung pipit izz, manis sangat.
pakwe : lagi (melayan...)
makwe : mata izz.
pekwe : mata?
makwe : mata izz cantik, warna coklat.
pakwe : lagi......
makwe : dah la tu, izz jawab pulak. part mana izz suka kat riena?
pakwe : semua2 izz suka.
makwe : tak nak la jawab mcm tu, kena jawab satu atau dua je.
pakwe : kang kalau izz cakap riena marah.
makwe : riena x marah punya.
pakwe : sumpah?
makwe : sumpah!sekarang cakap.
pakwe : er.... dada.
makwe : (terkedu).......
pakwe : (bukan salah aku, dia yg nk tau. aku jawab ikhlas).

nota : jangan ambil serius entry ni, sekadar ambik mood menulis setelah lama menyepi. he.he...... dan jangan panggil aku izz, aku tak mengaku kawan nanti. GELI.


IKLAN ---------------------------------------------------


http://www.facebook.com/photo.php?fbid=460930723942426&set=pb.460188577349974.-2207520000.1355706346&type=3&theater

1 comment:

pB said...

assalamualaikum


lama tak jengah blog nie