Wednesday, July 14, 2010

Demam Dah Kebah

semalam dan hari ni (14/7/10) aku bercuti sakit (mc). ia gara2 aku demam dan sakit otot. tak de rasa pening, cuba badan rasa sangat lenguh dan buat ape pun rasa tak selesa. dalam jam 9am aku ke klinik panel, sebab aku dah masuk kerja. sebab tak larat nak drive dan kebetulan kawan baik aku si saiful nak ke klinik, aku tumpang dia.

kat klinik, doktor kata aku demam, dan doktor suruh aku rehat. cam biasa, aku menolak nak cuma nak ubat legakan muscle pains. since doktor berkeras suruh ambik mc, aku terima je. even dapat mc, aku still kerja sampai 2 petang. balik rumah ingat nak rehat, tapi kejab staff call, kejab boss sms. berterusan. wife dah bising, suruh tutup telefon dan tidur. apa nak buat, dah nama kuli, kena sentiasa berkhidmat.

even hari ni, aku memang bercuti. tapi telefon berdering dari pagi. sms tak berenti. dan akhirnya memaksa aku ke opis sekejab. alasan biasa buat isteri, "abang gi opis kejab je, nak sign dokumen". bila sampai opis je, pelbagai benda datang dan ada la sejam dua aku duduk opis. since aku dah janji dengan anak2 nak makan pizza, aku terpaksa balik jugak.

kami pekena pizza kat pizza hut port klang. pergh... hanya kami sekeluarga je ada situ. may be hari bekerja kot. lepas makan, singgah jab bershoping sikit2 kat econsave. opss... lupa nak cakap, terima kasih sahabatku noreza @ eija atas voucher pizza hut tu. terima kasih daun keladi, kalau boleh bagilah lagi.

lepas balik shopping, bersolat dan berehat, aku memang rasa macam lenguh je duduk rumah tak buat kerja ni. aku pergi kedai cat, beli 2 tin cat 5 liter, nak cat bilik sikit. dah nak raya kan? bulan puasa takut tak larat.

3 comments:

E-na Zarina said...

Uish umah sewa pun cat ek??? bagus..bagus...

marinahunny said...

demam2 pun ingt nak cat rmh lagik..semangat nye nak raya..hahaha

DMARKG Associates Inc. said...

I have a feeling that your Coca Cola over there uses Sugar Cane, instead of High Fructose Corn Syrup that the U.S. uses over here.